- صفحه اصلی
- استودیو طراحی
- طراحی لوگو
طراحی لوگو
لوگو چیست؟ اولین قدم برای نمایش و معرفی تجارت شما داشتن یک لوگوی منحصر به فرد است. یک لوگو موفق باید کاملا ساده و دور از جزئیات و در نگاه اول معرف نوع فعالیت و برند شما باشد. یک لوگو با طراحی درست، باید قابلیت دیده شدن جزئیات بدون خارج شدن از فرم اصلی را حتی در ابعاد بسیار کوچک داشته باشد، چرا که کاربرد لوگوی شما به عنوان مهر ، بج سینه ، حک لیزر ، انواع چاپ بر روی هدایای تبلیغاتی و نمایش در بیلبورد و....متفاوت است. رنگ مورد استفاده در طراحی لوگو بسیارحائز اهمیت است. علاوه بر ترکیب طراحی لوگو، رنگ آن باید متناسب با موضوع تجاری شما باشد و رابطه مستقیم با کسب و کار برقرار کند. همچنین باید متناسب با فرهنگ جامعه و سلیقه عمومی طراحی شود.
انواع لوگو
سبک مونوگرام: لوگو مونوگرام طراحی نام برند با استفاده از یک یا دو حرف اول آن است. بسیاری از شرکت های بزرگ مانند ال جی ، اچ پی ،فروشگاه افق کوروش ، بانک رفاه و... از سبک مونوگرام استفاده کرده اند.
سبک تایپوگرافی: در این سبک ،طراح با ترکیب و شکستن ساختار فونت و خط به یک ترکیب جدید متناسب با نوع کسب وتجارت شما می رسد، خوانا بودن و پیچیده نبودن و سردرگم نشدن مخاطب در خواندن لوگو از موارد مهم در این سبک از طراحی است.
لوگو تصویری یا پیکتوگرام:در این سبک، طراح متناسب با خدمات و محصولات شرکت ،لوگو را در قالب تصویر و یا آیکون به تصویر می کشد.لوگوی تصویری ساده ترین راه ارتباط مشتریان با خدمات و محصولات شرکت مربوطه میباشد.
سبک انتزاعی یا نمادین: خلاقیت در ترکیب اشکال هندسی، رنگها و گاهی حروف، المانهای بصری انتزاعی معنادار و زیبایی را شکل میدهند.که به علت خاص بودنشان در ذهن ها بیشتر باقی میمانند. بطور مثال در لوگو بانک ها از فرم دایره به جهت نشان دادن سکه و فرم های انتزاعی به جهت نمایش حالت دست و پس انداز میتوان اشاره کردمانند لوگو بانک صادرات و نمونه های دیگر همچون لوگو نایک ، نماد سازمان آتش نشانی و...
سبک مسکات: در این سبک از طراحی، طراح به خلق یک شخصیت واقعی یا خیالی میپردازد که میتواند معرف یک برند شود و در آینده تبدیل به داستان آن برند در نمایشی از تیزر و تبلیغات دیگرخواهد شد . از جمله مسکات های موفق در ایران میتوان از عمو یادگار برای شرکت ایران رادیاتور اشاره کرد.
لوگو امبلم: در این سبک از لوگو ، طراح با بهره از عناصر نمادین در گذشته ، سنت و فرهنگ و همچنین آثار و مکان های ملی کشور خود به خلق یک لوگو میپردازد.از دانشگاهها، تیمهای ورزشی، برندهای بزرگ ماشین، پرچم ایالتها گرفته تا لوگوی روی فنجان قهوهی استارباکس و گل لوتوس و نمادهای تخت جمشید و پرسپولیس در گروه این سبک از لوگو میگنجد.مانند لوگوی هاکوپیان ، کفش ملی و باشگاه پرسپولیس.