عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی چیست و چرا هر کسب و کاری به آن احتیاج دارد؟ 
عکاسی صنعتی یعنی عکاسی از محصول ، خط تولید و نمایش صنعت با هدف تجاری ، صنعتی ، بازاریابی ، تبلیغاتی و فروش که برای رسیدن به این منظور ، عکاس با خلاقیت و بهره گیری از منابع نوری و تجهیزات مناسب مورد نیاز به عکاسی  می پردازد. عکاسی جادوی تبلیغات است ، بدین معنی که می توان با خلق یک عکس گویا و پویا با مخاطب سخن بگویید و هدف خود را به مخاطب برسانید و برند خود را در ذهن بیننده مانا کنید. 

انواع مختلف عکاسی صنعتی 

  • عکاسی صنعتی
  • عکاسی تبلیغاتی
  • عکاسی از سایت
  • کارخانه و خط تولید
  • عکاسی معماری و فضاهای داخلی
  • عکاسی پرتره تجارتی  
تعریف عکاسی صنعتی :  در این سبک عکاس سعی بر این دارد که بهترین زاویه را جهت نمایش محصول انتخاب کند . در این قبیل عکس ها وفاداری و راستگویی با مخاطب از طریق به نمایش گذاشتن محصول بدون هیچ کم و کاستی وظیفه عکاس است و اغلب با پشت زمینه ی سفید و ساده عکاسی و ادیت میشود و غالبا مناسب برای تهیه ی کاتالوگ و بروشور با هدف فروش کالا و محصول  انجام می پذیرد . 

بخش های مختلف عکاسی صنعتی 

عکاسی از محصول  مانند انواع محصولات کوچک با هر نوع جنس و مواد که قابلیت عکاسی در محیط آتلیه را دارند .  
- عکاسی از کالاهای بزرگ  انواع کالاهایی که عکاس با تجهیزات کافی در محیط کارفرما فضایی مناسب از نظر نور پردازی و ... ایجاد میکند . مانند عکاسی از گاز و هود ، وان و جکوزی ، عکاسی از خودرو و ...  
- عکاسی از دستگاه های صنعتی  برای عکاسی از دستگاه های صنعتی عکاس می بایست با تجهیزات کامل نوری در محل کارفرما از چند زاویه ی مختلف از یک موضوع در بهترین حالت عکس برداری کند.  به علت سایز بزرگ دستگاه ها و جنس اغلب آنها که از استیل ساخته شده اند، یکی از پر چالش ترین حالت در عکاسی و مهارت در ادیت، در این گونه عکس ها به شمار می رود . بنابراین مهارت در نور پردازی و فوکوس در جزئیات مهم ترین بخش در به دست آوردن نتیجه ی مطلوب می باشد.